Βιωματικό εργαστήριο «Βασικά στάδια της μεθόδου Θεόδωρου Τερζοπουλου» για νεους/ες στο πλαισιο του 51ου Φεστιβαλ Ολυμπου

Το πρωί του Σαββάτου 13 Αυγούστου 2022, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 51ου Φεστιβάλ Ολύμπου και ειδικότερα στην ενότητα εκπαιδευτικών δράσεων «Λόγου και Τέχνης παίδευσις», ο σκηνοθέτης και ηθοποιός του θεάτρου «Σημείο Μηδέν» Σάββας Στρούμπος, εμψύχωσε βιωματικό εργαστήριο με τίτλο: «Βασικά στάδια της μεθόδου Θεόδωρου Τερ-ζόπουλου» στον φιλόξενο χώρο του θεάτρου «Πήγασος» στην Κατερίνη. Ο Σ. Στρούμπος, μαθητής του Θ. Τερζόπουλου και συνεχιστής της «μεθόδου» του, βρισκόταν στην Πιερία με αφορμή την παράσταση των «Περσών» του Αισχύλου, η οποία παρουσιάστηκε το ίδιο βρά-δυ στο Αρχαίο Θέατρο του Δίου και είχε την καλοσύνη να εμψυχώσει το εργαστήριο ειδικά για τα μέλη του «Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων» του ΟΡ.ΦΕ.Ο. και τους η-θοποιούς του Θεάτρου «Πήγασος».

Το βιωματικό εργαστήριο είχε ως στόχο να παρουσιάσει τα βασικά στάδια της «μεθό-δου» Τερζόπουλου, η οποία αποτελεί έναν από τους πλέον έγκυρους τρόπους ψυχοσωματι-κής εκπαίδευσης των ηθοποιών, αλλά και οποιουδήποτε άλλου θέλει να μάθει το σώμα του και να ξεκλειδώσει τα μυστικά του. Ο μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης Θεόδωρος Τερζόπου-λος, ο οποίος μάλιστα κατάγεται από την Πιερία, διαμόρφωσε τη «μέθοδό» του· έναν συν-δυασμό σωματικών ασκήσεων και αναπνοών, που οδηγούν στην απελευθέρωση του σώμα-τος από τις καθημερινές συμβάσεις και τον ναρκισσισμό και εν τέλει στην απαλλαγή του από την περιττή ενέργεια. Με τον τρόπο αυτό καλλιεργείται η καθολικά ενεργοποιημένη πα-ρουσία της/του ηθοποιού πάνω στη σκηνή. Ο ίδιος απορρίπτει τη λέξη «μέθοδο», ως κλει-στό σύστημα απαράβατων τεχνικών κανόνων, και προτιμά να την ορίζει ως τρόπο ανακά-λυψης των ενεργειακών δυνατοτήτων του ανθρώπινου σώματος και απελευθέρωσης της φαντασίας. Όταν ο ηθοποιός εξαντλήσει αυτές τις δυνατότητες, τότε μπορεί να ανακαλύψει τον δικό του δρόμο έκφρασης, που θα ανταποκρίνεται στις προσωπικές του ικανότητες και τις ψυχοσωματικές του αναλογίες.

Στο εργαστήριο ο Σ. Στρούμπος παρουσίασε σε τρία μέρη τις βασικές αρχές της «με-θόδου» Τερζόπουλου, οι οποίες περιλάμβαναν σωματικές και φωνητικές ασκήσεις, ένα μέ-ρος της δουλειάς με τον λόγο και τέλος ένα μέρος από τις ασκήσεις αποδόμησης.

Τα νεαρά μέλη του «Εργαστηρίου Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων» είχαν την ευκαιρία να εμπεδώσουν τις βασικές τεχνικές της «μεθόδου» Τερζόπουλου με τις οποίες ασκούνται από μικρή ηλικία προσαρμοσμένες στα ηλικιακά και σωματικά τους δεδομένα και να ανα-καλύψουν νέες όψεις της, που ευελπιστούν να επεκτείνουν στο μέλλον.

Το «Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων» του ΟΡ.ΦΕ.Ο. και το θέατρο «Πήγα-σος» οφείλουν θερμές και εγκάρδιες ευχαριστίες στον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο, ο οποί-ος με έμπνευση και γενναιοδωρία, εμψύχωσε το βιωματικό εργαστήριο, καθώς επίσης και στον Ραφαήλ Μετενίδη, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΡ.ΦΕ.Ο., ο οποίος διαμε-σολάβησε καθοριστικά για την οργάνωση του εργαστηρίου.